Eudezet, czyli Gabriella x Gouda
Rajstopy ze znakiem Eudezet, które Daniel Tworski działający jako Gouda stworzył razem z Gabriellą, wpadły w oko i dziewczynom z Łodzi, i turystkom. I nic w tym dziwnego, trudno wyobrazić sobie bardziej łódzki cobranding!
Gabriella od ponad 25 lat produkuje rajstopy i pończochy w Łodzi, dawnej włókienniczej stolicy kraju. Zatrudnia blisko 200 osób i z fabryki przy Brukowej 13 wysyła swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na świecie. Obok klasycznych i modowych propozycji marka nie boi się kreatywnych współprac, ma także całą linię dedykowaną miastu i jego mieszkankom, którą nazwała Łódzką Rajtuzą. Są w niej grube i cienkie rajstopy, a także takie, które imitują pończochy. Oprócz tego, że powstały w Łodzi, łączy je kreatywny design, nawiązujący do lokalności. W linii są oczywiście: Rajtuzy Fabryczne, Rajtuzy Miastowe, Rajtuzy z Miasta Łodzi, Awangardowe a to tylko te modele, które zainspirowała Łódź!
- Tak naprawdę pomysł zakiełkował w mojej głowie już dawno temu, ale obowiązki i pewien brak odwagi nie pomagały w zaproponowaniu współpracy Gabrielli. Chciałbym po latach odejść od etykiety „chłopaka od koszulek" i zająć się modą nieco ambitniejszą, wyjść poza schemat i szufladę, w którą sam się kiedyś wrzuciłem – mówi Daniel Tworski tworzący jako Gouda Works.
- Współpraca z Danielem Tworskim była dla nas dużą radością. Zrozumieliśmy się w mgnieniu oka. Łódzki twórca i łódzka marka musiały okazać się dream teamem - mówi Malwina Wadas, PR managerka marki Gabriella, odpowiedzialna za projekt Gouda x Gabriella.
Jak wyglądają rajstopy Eudezet? To cienkie, wzorzyste rajstopy 20 den. Czarne rajstopy zdobi drobny, czarny wzór, który Gouda wykorzystywał w wielu innych kreatywnych projektach związanych z miastem.
- Wzór na rajstopach to bardzo bliskie mi logo nazwane dawno temu prozaicznie „Eudezet". Kolportowałem je już na wielu płaszczyznach – nazwijmy to górnolotnie – mody. Od czapek, przez koszulki, na bluzach kończąc. Nie ukrywam, że to symbol bliski memu sercu, bo właściwie zawsze najbliżej było mi do prostych form wyrażania uczucia do Miasta Łódź - mówi Daniel Tworski.
Nie tylko sam wzór, ale i opakowanie produktu zaprojektował Daniel Tworski. Gabriella służyła wiedzą i doświadczeniem, a zatem, jak napisaliśmy na opakowaniu między innymi „dzianiem”. Oczywiście to sformułowanie jest wieloznaczne – z jednej strony oznacza dziewiarstwo, z drugiej znacznie więcej, od pracy kreatywnej aż po finalny produkt.
- W tej współpracy zabawiliśmy się także konwencją zdjęć, cienkie rajstopy zestawiając raz z bluzą ze znakiem rozpoznawczym Goudy – hasłem „Beauty Bałuty”, raz z wysokimi obcasami i designerską sukienką – mówi Malwina Wadas PR managerka Gabrielli.
Sesję zdjęciową dla Rajtuz Eudezet, które powstały jako cobranding Gabrielli z Goudą , zrealizowano w przestrzeni miejskiej, modelka pozowała między innymi na Off Piotrkowskiej i na tle kamienic.
Rajstopy można kupić na stronie Goudy i w sklepie internetowym Gabrielli www.gabriella.pl.


